جراحی پلاستیک

جراحی زیبایی و پلاستیک بینی‌، جراحی پلاستیک صورت،جراحی پلک، لیپوساکشن، لیفت سینه ران بازو و باسن

جراحی پلاستیک

جراحی زیبایی و پلاستیک بینی‌، جراحی پلاستیک صورت،جراحی پلک، لیپوساکشن، لیفت سینه ران بازو و باسن

جراحی زیبایی و پلاستیک بینی‌، جراحی پلاستیک صورت،جراحی پلک، لیپوساکشن، لیفت سینه ران بازو و باسن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

لیفتینگ صورت

جراحی لیفتینگ صورت چیست؟

در جراحی لیفتینگ صورت، با بالا کشیدن و سفت کردن بافت‌های افتاده پوست، جوانی صورت با ظاهر طبیعی‌تری به آن برگردانده می‌شود. اغلب گفته می‌شود که انجام یک لیفت صورت زمان را به عقب برمی‌گرداند و به بیمار کمک می‌کند تا شبیه به نسخه جوانتر خود شود. جراحی لیفتینگ صورت، با برداشتن پوست اضافی و افتاده، صاف کردن چروک‌های عمیق، و بالا بردن و کشیدن بافت‌های عمقی پوست، به بیماران کمک می‌کند تا نه تنها جوانتر دیده شوند بلکه ظاهر بهتری داشته باشند.

دلایل انجام جراحی لیفتینگ صورت

با بالا رفتن سن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود کرده و حجم بافت‌های صورت نیز تحلیل می‌رود. این امر، در نهایت منجر به افتادگی پوست اطراف فک، ایجاد چروک‌های عمیق و شل شدن پوست گردن می‌شود. هرچند که این وضعیت بخشی از فرایند طبیعی پیری است، اما بیمارانی که این علائم پیری باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود می‌توانند از لیفتینگ صورت به طور مؤثری برای رفع آن‌ها استفاده کنند. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، لیفت صورت گزینه مناسبی برای شما است:

افتادگی پوست صورت و گردنتان باعث ناراحتی و خجالتتان شده
پیراهن یقه اسکی و دستمال گردن را نه از سر رغبت بلکه برای مخفی کردن چروک‌هایتان می‌پوشید.
وقتی تصویر خود را می‌بینید احساس می‌کنید صورتتان شما را خیلی پیرتر از آنکه حس می‌کنید نشان می‌دهد.
احساس می‌کنید که پیری چهره‌تان تأثیری منفی بر روابط کاری و شخصیتان گذاشته است.

با انجام لیفت صورت می‌توانید صاحب ظاهری شوید که خودِ سرزنده و با نشاطتان را بهتر منعکس می‌کند.
انواع لیفت صورت

جراحی لیفتینگ صورت متناسب با نیازهای شخصی بیمار انجام شده و جراح پلاستیک تکنیک‌های خود را بر همین اساس تنظیم کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد.
مینی لیفت صورت

اغلب، بیمارانی که دچار افتادگی خفیف پوست صورت و اطراف فک‌ها هستند، کاندیداهای مناسبی برای مینی لیفتینگ صورت می‌باشند. این یک تکنیک کم تهاجمی‌تر است که به جراح زیبایی امکان می‌دهد بافت‌های عمقی پوست را با استفاده از برش‌های کوتاه‌تری، که عموماً در امتداد خط رویش موی بالا گوش‌ها و/یا در چین‌های طبیعی اطراف گوش ایجاد می‌شوند، کشیده و سفت کند. بافت‌های ساختاری اطراف گونه‌ها، از طریق این برش‌ها بالا کشیده شده و سفت می‌شوند تا به این وسیله افتادگی پوست اطراف فک اصلاح شده، زاویه فکی بهبود یافته، خستگی ظاهری چهره رفع شود و جوانی چهره به آن برگردد.

بسته به مورد می‌توان مینی لیفتینگ صورت را با استفاده از بی‌حسی موضعی و آرام‌بخشی یا بیهوشی عمومی انجام داد؛ جراح زیبایی بهترین گزینه را با توجه به نیازهای شخصی بیمار توصیه خواهد کرد. با استفاده از مینی لیفتینگ صورت می‌توان نشانه‌های ناخوشایند پیری را قبل از شدت گرفتن مهار کرده و نیاز به جراحی‌های گسترده‌تر را سال‌ها به تعویق انداخت.
لیفتینگ صورت استاندارد

لیفتینگ صورت استاندارد یا «سنتی» موارد متوسط تا پیشرفته پیری میانه صورت و گردن را به طور کاملی درمان می‌کند. اگرچه در اینجا جراحی گسترده‌تر از مینی لیفت بوده و در نتیجه به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز، در عوض نتیجه به دست آمده نیز قابل‌توجه‌تر است. جراح پلاستیک می‌تواند، از طریق برش‌هایی که از پشت خط رویش موی گیجگاه شروع شده و در ادامه از جلوی گوش عبور می‌کنند (در چین طبیعی این ناحیه مخفی می‌شوند) بافت‌های عمقی‌تر زیر پوست را جابجا کرده و با برداشتن پوست اضافی چین‌ها را صاف کند، افتادگی پوست زیر چانه و اطراف فک را حذف کند و جوانی طبیعی چهره و گردن را به آن‌ها برگرداند.
جراحی لیفتینگ صورت چگونه انجام می‌شود؟

نوع دقیق تکنیکی که دکتر جعفری‌پور در جراحی لیفتینگ صورت استفاده می‌کند به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله هدف بیمار از درمان و آناتومی او، میزان گستردگی لیفت صورت (مینی یا استاندارد) و اینکه آیا این عمل تنها یا همزمان با درمان دیگری صورت می‌گیرد.

عموماً لیفتینگ صورت با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می‌شود، اگرچه در برخی جراحی‌های محدودتر می‌توان از بی‌حسی موضعی با آرام‌بخشی استفاده کرد.

بعد از ایجاد برش‌های اولیه، پوست از بافت همبند و عضلات زیر آن جدا می‌شود. این کار به جراح امکان می‌دهد تا بافت‌های عمقی‌تر صورت را جابجا کند، افتادگی پوست اطراف فک را رفع کرده و تکیه‌گاه محکم‌تری برای پوست ایجاد کند. سپس، پوست اضافی برداشته شده و پوست باقیمانده به آرامی روی بافت‌های جوانسازی شده صورت قرار داده می‌شود، تا صورت، بدون اینکه پوست آن بیش از حد کشیده و سفت شود، فرمی صاف‌تر و جوان‌تر به خود بگیرد.
آیا لیفتینگ صورت می‌تواند پلک‌ها را نیز بهبود دهد؟

گاهی اوقات، افراد از عبارت لیفت صورت برای اشاره به هرگونه عمل جوانسازی صورت استفاده می‌کنند، و بر همین اساس، بسیاری گمان می‌کنند که لیفتینگ صورت شامل جراحی تمامی صورت (چشم‌ها، ابرو، گونه‌ها و چانه) می‌شود. البته، این موضوع قابل درک است، زیرا چشم‌ها و پیشانی نیز بخش‌هایی از صورت هستند.

با این حال، در جراحی لیفتینگ صورت تنها روی دو سوم پایینی صورت (گونه‌ها و زاویه فکی) کار می‌شود.

دلیل این امر چیست؟ این موضوع تا حد زیادی به تنوع آناتومی مربوط می‌شود. پوست، عضلات و سایر بافت‌های موجود در امتداد ابروها و اطراف پلک‌ها بسیار متفاوت بوده و انجام جراحی زیبایی روی هر یک از این نواحی نیازمند بهره‌گیری از مجموعه تکنیک‌هایی کاملاً متفاوت از تکنیک‌های مورد استفاده در لیفت صورت است.

در بسیاری از موارد بیماران لیفت پلک، لیفت ابرو یا لیفت گردن را همزمان با لیفت صورت انجام می‌دهند، که البته در چنین مواردی، جراح پلاستیک در واقع دو جراحی متفاوت در یک عمل واحد انجام می‌دهد. همچنین، بیمارانی که تنها می‌خواهند پیری اطراف چشم‌ها یا گردن را رفع کنند، عموماً می‌توانند تنها با یک لیفت پلک یا لیفت گردن، و نه لیفت صورت، به هدفشان برسند.
زندگی بعد از لیفتینگ صورت

اگرچه لیفت صورت عمل جراحی پیچیده‌ای است که به مهارت خاصی در زمینه جراحی نیازمند است اما برای اکثر بیماران فرایند بهبودی از آن به طور شگفت‌انگیزی سریع است. معمولاً، بیماران لیفتینگ صورت استاندار می‌توانند بعد از حدود ۲ هفته به فعالیت‌های عادیشان برگردند (برای ورزش‌های سنگین باید حدود ۴ هفته صبر کرد)، و طبیعتاً این دوره برای مینی لیفتینگ صورت کوتاه‌تر است. از آنجا روند بهبودی هر بیمار کمی متفاوت از دیگران است، جراح زیبایی به هر بیمار دستورالعمل‌های دقیق و تقریباً متفاوتی برای مراقبت‌های بعد از درمان و بازگشت به فعالیت‌های عادی می‌دهد.
نتایج

یکی از دغدغه‌های اصلی بیماران بعد از لیفتینگ صورت این است که بعد از چه مدت می‌توانند در انظار ظاهر شوند، که البته این موضوع قابل درک است (زیرا در اینجا نمی‌توان مانند جراحی‌های سینه یا بدن، محل درمان را با لباس پوشاند).

کبودی و ورم بعد از لیفت صورت یک امر طبیعی بوده و حدوداً دو روز بعد از جراحی به اوج خود می‌رسد. پس از آن، کبودی و ورم به تدریج کاهش می‌یابد، طوری که بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز به سختی قابل مشاهده خواهند بود. حتی با این حال نیز بسیاری از بیماران، بعد از حدود یک هفته از جراحیشان تمایلی به بیرون رفتن از خانه ندارند. جراح زیبایی به شما خواهد گفت که چه موقع می‌توانید از آرایش پوششی استفاده کنید.

در همان حال که به تدریج در حال برگشتن به فعالیت‌های روزمره‌تان هستید، می‌بایست از صورتتان نیز در برابر آفتاب محافظت کنید. تا چند هفته بعد از جراحی، پوستتان نسبت به آفتاب سوختگی حساس‌تر خواهد بود، به علاوه دور ماندن از آفتاب به محو شدن هر چه بیشتر اسکارها کمک می‌کند. همیشه از کلاهی با لبه پهن و کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی